Radian and his bike in his worldbike

In acest blog vreau, dar nu stiu în ce măsură voi reuşi să descriu cam tot ce am făcut şi ce va urma să fac cu bicicleta în plimbările mele

luni, 29 martie 2010

C M Velodrom 2010, Copenhaga, Danemarca

Aseară pe la ora 22 am găsit pe EuroSport în direct Cupa Mondială Velodrom.
Pentru cei ce nu cunosc cuvântul "velodrom", am căutat definiţia în dex şi anume:
VELODRÓM, velodromuri, s.n. Pistă special amenajată, de formă circulară și înclinată, pentru cursele de biciclete.

De ceva vreme începusem să mă gândesc: Care ar fi viteza medie cu care se merge (se pedalează) pe un velodrom international?
Am specificat "velodrom internaţional" deoarece eu nu cunosc ca "scumpa" nostră ţară "de 2 lei" să aibă velodrom, nu ştiu sigur dacă are măcar hipodrom (HIPODRÓM, hipodromuri, s.n. Incintă amenajată pentru desfășurarea concursurilor de călărie, prevăzută cu tribune pentru spectatori).
Întrebarea de mai sus a venit în urma unor curse de ciclism, cum ar fi Paris-Nice, pe care le-am urmărit pe EuroSport. Dacă cicliştii într-o "plimbărică" de 119 km cât a avut Paris-Nice, reuşesc o medie în jurul valorii de 44 km/oră, mă gândeam cât poate să scoată "copilaşii" pe velodrom?


În proba de omnium s-a impus canadianca Tara Whitten, în fiecare din probe remarcându-se Yvonne Hijgenaar (Olanda) care a parcurs cel mai rapid cei 200 de metri ai primei probe, ajungând la o medie orară de 63 km/h.

Concluzii:
- 119 km media de 44 km/h Paris-Nice
- 0.2 km media de 63 km/h velodrom (0.2 km reprezintă 200 de metrii)
Este o diferenţă considerabilă între cele două domenii de pedalat, am mai observat că cei care pedalează pe velodrom sunt un pic mai "ciolănoşi :)"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu