Radian and his bike in his worldbike

In acest blog vreau, dar nu stiu în ce măsură voi reuşi să descriu cam tot ce am făcut şi ce va urma să fac cu bicicleta în plimbările mele

marți, 20 mai 2014

Masada & Dead Sea

Pana sa ajung in Israel, tot auzeam de Marea Moarta, ca are apa sarata, ca nu traieste si nici nu creste nimic in ea si asa mai departe. Mi-am luat  si o carte despre Israel si una despre Ierusalim in care am citit cate ceva.

Si uite ca weekendul trecut, mai precis Vineri, am fost intr-un trip de o zi si am vazut ruinele de la Masada si am stat o ora pe o plaja de la Marea Moarta.

 Incepusem munca la sediul firmei, de cateva zile si colegii incepuse sa ma intrebe ce voi vizita in weekend. Printre altele am pomenit si de Masada, la care ei mi-au spus ca e foarte frumos acolo, astfel incat am ajuns sa caut o excursie de o zi. Am gasit un pliant la receptia hotelului, am intrat pe net, mi-am completat datele, pana cand am ajuns la ultima etapa, banii. Trebuia neaparat sa platesc cu cardul, dar cardul meu nu a fost acceptat. Motivele ar fi: aveam contul deschis in lei si ca expira lasfarsitul acestei luni.


Ca solutie la problema, i-am lasat un mesaj pe facebook unui coleg de munca din Ierusalim, explicandui ca nu pot plati cu cardul meu, avand bani la mine. Evident ca nu mi-a raspuns la mesaj si nici a doua zi nu a venit la munca. Punctul culminant a fost ca eu am crezut ca e joi si ca eu a doua zi ar trebui sa plec in excursie. 

Am ajuns la HR, mi-am spus problema personala, iar solutia finala a fost ca si-a dat numarul de card precum garantie. In cazul in care, eu nu plateam din anumite motive, i se extrageau din cont 105$. Dar pana la urma am gasit maxi-taxi care facea excursia, cu toate ca incepuse sa-mi de-a palpitatii intarzierea acestuia. 

Am plecat cu un maxi-taxi din fata hotelului (atunci cand am facut check-in pentru trip am intampinat o problema cu denumirea hotelui; sunt 2 hotelui in Ierusalim cu acelasi nume, unul pe strada Sf. George iar celalalt pe strada Regele George) care ne-a lasat la iesirea din Ierusalim. Au venit vreo 4 ghizi si isi aduna copiii, printre care nu ma aflam eu, dar intr-un final m-a gasit si pe mine. Ghida are undeva la aproape 60 ani, super simpatica, a vorbit tot timpul in doua limbi, engleza si franceza ca si cum ar fi fost o singura limba. Ne intreba daca am vazut ceea ce ne aratase, iar pana sa raspunde, spunea: "Daca nu ati vazut, trebuie sa ma credeti pe cuvant"

Am plecat la ora 9 de la hotel, am mers cu primul maxi, vreo 20 minute dupa care am asteptat inca 20 minute autocarul cu ghid. Primul popas a fost dupa o ora, doar pentru a merge la toaleta (s-au asigurat ca nu va face nimeni pe el la Masada). Al doilea popas a fost la o fabrica de cosmetice Ahava, parca; am pierdut vremea o ora. Am plecat pe la ora 12 spre destinatia finala, avand in tot acest timp Marea Moarta in partea stanga a autocarului. Pe drum, ghida ne-a aratat locul unde au fost gasite obiectele vechi de nustiu cate mii de ani de la Masada.

La ora 13 urcam cu telecabina (pretul a fost inclus in bilet), iar vizita efectiva a durat o ora si un pic. Soarele era puternic, apasator, debea tineam ochii deschisi (nu era la fel ca la noi, sa te parleasca, ci era mai mult ca intr-o sera). La 14 si ceva eram din nou in telecabina, dar de data aceastain cea de intoarcere. Relax, cumparaturi si pauza de masa o ora, cica mancat pentru ca mi-am cumparat o bere Tuborg Rosu pe care am dat 35 shekeli=lei si am avut la mine un corn cat o paine.

La ora 15:40 eram sositi la plaja, unde am stat o ora. Am intrat in apa, m-am dat cu namol si m-am mirat cat de mult se pot minuna unii oameni, de miracolul apei sarate, ..... te poate tine la suprafata.

La ora 17 si ceva faceam din nou schimb din autocar in microbuz, cu destinatia Hotel Leonardo de pe strada Sf. George.
La ora 18 am ajuns in camera de hotel si am fost foarte bucuros ca am reusit sa fac excursia si ca ajunsesem intreg si nevatamat in camera.

Asta a fost. Atunci cand vrei sa faci ceva, trebuie sa incerci pana la ultima idee.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu