Radian and his bike in his worldbike

In acest blog vreau, dar nu stiu în ce măsură voi reuşi să descriu cam tot ce am făcut şi ce va urma să fac cu bicicleta în plimbările mele

miercuri, 14 mai 2014

A IV-a seara in Ierusalim


Ajug seara pe la ora 17 in camera de hotel si ca de fiecare data, imi spun ca voi sta putin in camera dupa care voi iesi sa ma plimb. Cu cat stau mai mult, cu atat mai mult, imi vine sa ma bag in pat si sa ma culc. Toata aceasta negociere dureaza cam o ora, apoi ma imbrac cu ceva si ies afara. 
De 3 zile urmaresc piscina, am intrebat si la receptie daca e deschisa si mi s-a spus ca nu. Astazi am avut norocul sa o gasesc deschisa. Erau 2 ramoliti in apa, asa ca m-am schimbat repede in camera si am fugit la piscina. Am intrat in apa, stiind ca e rece, mi se facea frig cu cat intram mai mult, dar nu conta. Si asa am inghetat eu vreo 10 minute in seara asta, dar a meritat, pentru ca, de mult nu am mai fost intr-o picina.




Din hotel am iesit pe la 18:20, cu un scop foarte precis si anume sa mananc ceva in fuga si sa-mi iau o apa. Am ajuns la City Hall (centru), am coborat pe niste stradute, am gasit un boutique cu ceva de mancare, am comandat un falafel dar intre timp m-am razgandit si am cerut ceea ce ii pregatise celui de dinaintea mea, adica o Sabich si am dat 15 shekeli. 
Am plecat spre hotel, cu gandul de a ma intoarce mai repede in hotel, dar am facut un ocol de curiozitate, .... sa mai descopar o noua poarta. In cele din urma am ajuns la Jaffa Gate (una din cele 8 porti ale zidului care inconjoara Old City), am citit despre ea si intradevar cand am vazut-o chiar asa era, mai mult mi-a placut straduta pavata si magazinele. 

In seara aceasta, am plecat fara harta la mine (singura data), dar se pare ca, am reusit sa traversez un sfert din Old City fara harta si sa ies pe Damascus Gate (a II-a poarta pe care am descoperito in a II-a zi a sedelii mele aici). Dupa ce am iesit din orasul vechi, mi-am cumparat niste nectarine 10 shekeli, apoi de la un magazin mi-am facut provizii, deci 3 beri 29 shekeli si o punga cu cornulete care sunt BestBefore 30/01/2014. Au costat 6 shekeli si surprinzator, ca, e singurul produs din magazinul acela, pe care am vazut un pret. 

Sincer, nu inteleg cum calculeaza pretul, pentru ca tu, ca client, ii pui cumparaturile in fata, el ti le pune in punga si-ti spune pretul. Nu e ca la noi, cu scaner cu laser frate. Aici casierul, care cred, ca e si patronul boutiqului, face el un pret aproximativ, asa sa dea bine la ochi. Oricum asa ca idee, o bere aici e 10 lei=10shekeli, asa ca, acasa, dupa ce beau, bere de 10 lei, incep sa prind fluturi imaginari. In schimb aici, beau o bere la doza, intr-o ora, pentru ca, atat am ticketul de net :)   funny, stiu.

Si, altceva care nu am reusit sa inteleg, e ca aici in Ierusalim, nu sunt cosuri de gunoi pe strada, dar ironic, nici nu prea vezi gunoaie pe strada. In Romania sunt cosuri de gunoi pe fiecare stalp si gasesti pe strada f. multe gunoaie. Aici unde, nu stiu, daca am vazut 7 cosuri, dar, mizerie pe strada, nu prea este.

Mai am multe de vizitat si vad ca, aproape a trecut o saptamana, din sederea mea in "Tara Sfanta".  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu